duminică, 13 iunie 2010

Paralizie faciala

Pareza faciala afrigore tratat cu medicamentul Cuprum Arsenicosum

Am gasit contractura dureroasa a hemifetei stangi, la un caz de pareza faciala afrigore cu vechime de 8 luni, in luna august 2001, la Centrul de Acupunctura, Bucuresti .
Acest caz a fost tratat in diverse spitale, unde cortizonul a fost medicatia de baza si procedurile de electroterapie .
In august 2001, cand s-a prezentat la consult pacienta era in criza dureroas� acuta ( desii lua cortizon ) .
Intensitatea durerii era asa de mare incat dorea sa se sinucida .
Ceea ce m-a socat era expresia chinuita a fetei .
Mai vazusem aceasta expresie cu multi ani in urma, la un caz de angor pectoris.
Nu am asteptat sa gasesc medicamentul de constitutie, caci riscam sa pierd bolnava si i-am facut de urgenta acupunctura cu moxa .
Dupa 20 minute durerea violenta a cedat si odata cu aceasta si starea psihica, s-a imbunatatit .
Facusem primul pas : castigasem increderea pacientei, de altfel avand o frica exagerata de acupunctura .
Al doilea pas a fost acela de a gasii un medicament cu care sa o pot trata .
Asa cum fac cu toate cazurile am tatonat eficacitatea la diverse remedii .
I-am administrat Natrum Sulfuricum C 7 , o priza .
A doua zi pacienta desii prezenta in continuare contractura hemifetei stangi , psihic era mult echilibrata, relatandu-mi ca in noaptea precedenta a dormit foarte bine .
Avea si un astm bronsic infecto-alergic .
Dupa ce i-am pus acele am continuat anamneza in speranta ca voi gasii acel remediu care sa ma satisfaca profesional si sa vindece pacienta .
Al doilea remediu administrat a fost Magnezia Phosphorica C 7 .
A doua zi dupa priza de Magnezia Phosphorica C 7, starea pacientei era mai buna in ceea ce priveste pareza faciala, dar facuse din nou o criza de astm .
I-am administrat Cuprum Arsenicosum C 5, dupa terminarea sedintei de acupunctura si i-am recomandat sa nu mai faca prize cu Astmopent .
Rezultatul a doua zi a fost cel dorit : comisura gurii ii revenise aproape de normal, putea inchide ochiul stang cu dificultate, nu a mai avut criza de astm .
Am continuat firesc sedintele de acupunctura cu moxa, electro-acupunctura, situatia dupa 10 sedinte fiind din punctul meu de vedere foarte buna .
Putea inchide ochiul stang aproape la fel de bine ca cel drept, fata revenise la simetria normala, exceptie momentele cand deschidea gura la maxim, precum si persistenta unei amorteli a hemifetei stangi, mult diminuata in fapt o senzatie de tragere .
Crizele de astm bronsic disparusera .

Discutii generale asupra cazului
1. De ce nu i-am dat numai Cuprum Arsenicosum ?
- personal asociez cele doua metode pentru a grabii vindecarea .
2. De ce a raspuns asa de greu la doua tratamente cu eficacitate mare cand sunt aplicate corect ?
- deoarece cazul avea o vechime mare, iar reactivitatea pacientului care ia cortizon este redusa, datorita disfunctionalitatii axului hipotalamo-hipofizo-suprarenal si nu numai .
3. Care a fost aportul acupuncturii ?
- a reglat circulatia meridianelor stomacului, vezicii urinare , plamanului, intestinului gros si trei focare .
4. Aportul homeopatiei
- a redus spasticitatea actionand pe sistemul nervos vegetativ, prin favorizarea actiunii tracturilor ascendente inhibitorii, a crescut pragul de raspuns general al neuronilor, cu efect benefic asupra celor situati in zona limbica, ceea ce a facut sa dispara anxietatea ce avea consecinte negative atat asupra axului hipotalamo-hipofizo-suprarenalian, cat si asupra sistemului vegetativ, reducand simpaticotonia periferica si parasimpaticotonia bronsica .
5. Cele doua metode se completeaza perfect .


Copyright
Copyright Notice
Any and all the content of our websites .
Please do not use without our prior written consent.

2 comentarii:

irina spunea...

Din tot ce-ati povestit pareti un doctor extraordinar si ma uimeste faptul ca homeopatia e domeniul dvs, avand in vedere ce cunostinte medicale avansate aveti.
Am 27 de ani si pareza faciala de mica, de la 4-5 ani, precum si hipotiroidie si diabet insipid. Ambele boli sunt mentinute sub control, dar ma intrebam daca exista vreun remediu partial sau total pt pareza, avand in vedere ca o am de peste 20 ani. Tin minte ca am luat Prednison o vreme, mestecat guma si la consultul neurologic nu au fost probleme. Imi puteti explica in linii mari care ar fi tratamentele posibile (daca exista), urmand ca apoi sa va contactez pt a le putea urma? Multumesc frumos! :)

Ioan Dumitrescu spunea...

Avand in vedere vechimea afectiunii D-vs si tratamentul va fi de durata mai lunga . Nu imi place sa imi amagesc pacientii, dar singura D-vs sansa este aceeade a trata disfunctiile organismului, cauza si nu efectul . Corticoterapia inhiba glanda suprarenala, hipofiza, etc, decitot sistemul afectat trebuie sa il facem sa revina la parametrii normali de functionare . Nu va promit nimic, decat experienta si disponibilitatea de a va ajuta .


Share/Bookmark